Hoe weet je wat je huidskleur is?

Ik probeer te achterhalen voor de zonnebank/zomer hoe bleek ik ben. Ik heb vroeger altijd te horen gekregen dat ik er ziek uit zie. Ik heb de vorige zomer flink gebruind in de zon en het afgelopen jaar ook bijgehouden door 1x per maand naar de zonnebank te gaan. Ik zie aan het verschil van de de huid onder mijn onderbroek en mijn buik/benen dat ik wel iets bruiner ben. Maar het lastige is dat je huidskleur altijd anders lijkt: in de zon of niet, zon achter je of zon voor je, spiegel of camera, camera of reflectie ramen.

Hoe weet je wat je huidskleur is en hoe mensen je echt zien? Ik wil er zeker van zijn dat ik er niet bleek uitzie aangezien ik ook al flink rode ogen en donkere kringen heb (genetisch en ziekte wat niet weggaat) dus wil ik dit compenseren met een gezonde tint.

Alvast bedankt

2 weken geleden
in: Huid
Amadea
2 weken geleden
Een door zonnebank verkregen tint is helemaal niet zo gezond als jij kennelijk denkt....
KleinDuimpje
2 weken geleden
Natuurlijk moet je helemaal zelf weten wat je doet. Maar zelf zou ik voor crème gaan, waarin ook een tint zit. Revolution man is hier een voorbeeld van. Krijg je bij Douglas.
Zo’n product doet juist goed voor jouw huid, geeft een tintje en maakt egaler.
LeonardN
2 weken geleden
"Zo’n product doet juist goed voor jouw huid"
Want?
tinus1969
2 weken geleden
Ga op zoek naar de oorzaak - waarom zie je er bleek uit, met wallen etc.
tinus1969
2 weken geleden
Verder, het probleem lijkt me, dat het niet gaat om ‘hoe bleek je bent’ (objectief), maar om hoe andere mensen je subjectief waarnemen. Maar dat is lastig te zeggen, en verschilt ook per situatie, net zoals je zelf afhankelijk van de situatie jezelf anders waarneemt en jezelf een andere kleur lijkt te hebben.

Geef als eerste antwoord